Promocje
KOSS. Zeszyt ćwiczeń część 2
KOSS. Zeszyt ćwiczeń część 2
11,90 zł 8,75 zł
szt.
KOSS podstawowy Podręcznik i ćwiczenia  część 1
KOSS podstawowy Podręcznik i ćwiczenia część 1
27,00 zł 19,80 zł
szt.
KOSS podstawowy Podręcznik i ćwiczenia  część 2
KOSS podstawowy Podręcznik i ćwiczenia część 2
27,00 zł 19,80 zł
szt.
Pomysł na szkołę z klasą
Pomysł na szkołę z klasą
13,65 zł 7,00 zł
szt.
KOSS Podręcznik i ćwiczenia część 2
KOSS Podręcznik i ćwiczenia część 2
27,50 zł 20,15 zł
szt.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Płatności online obsługuje serwis tpay.com

Zapłać szybko i wygodnie przez tpay.com

Kostki metodyczne

Dostępność: duża ilość
Cena: 22,20 zł 22.20
quantity szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 3
Producent: CIVITAS
Kod produktu: F6FE-8316A

Opis

Kostki metodyczne

Dwie kostki metodyczne stanowią pomoc w rozpoczynaniu i podsumowaniu lekcji. Jedną z nich polecamy do wykorzystania na początku lekcji, gdy wprowadzamy nowe zagadnienie i chcemy się dowiedzieć, co już uczniowie na ten temat wiedzą, aby moc nabudowywać nową wiedzę i umiejętności na tym co jest już uczniom wiadome. Druga z kostek służy do refleksji uczniów na temat tego, czego się nauczyli i do podsumowania lekcji.

 Kostki można stosować w różny sposób, my rekomendujemy następujący sposób:

  • Prosimy jednego z uczniów, aby rzucił kostką, i odczytał na głos pytanie*
  • Polecamy uczniom, aby zastanowili się nad odpowiedzią na to pytanie w parach.
  • Wybieramy losowo kilkoro uczniów do udzielenia odpowiedzi na to pytanie.

*Jeśli wypadnie Logo SUSa, uczeń sam wybiera pytanie, które chciałby zadać koleżankom i kolegom.

Kostka niebieska – DOBRY POCZĄTEK

 Pytania na ściankach kostki:

  1. Co cię zainteresowało w tym temacie?
  2. Jak wytłumaczysz innemu uczniowi, dlaczego ten temat jest ważny?
  3. O czym, twoim zdaniem, będzie ta lekcja?
  4. Jakie masz pytania związane z tym tematem?
  5. Co już wiesz na ten temat?
  6. Logo Szkoły Uczącej Się

Zasady skutecznego uczenia się mówią, że człowiek uczy się znacznie lepiej, gdy wiedza nowa „dokleja” mu się do tego co już zna. Dzięki niebieskiej kostce nauczyciel może nawiązać do tego, co już uczniowie wiedzą i dzięki temu efektywniej nauczać.

 Kostka czerwona – PODSUMOWYWANIE

 Pytania na ściankach kostki:

  1. Czego jeszcze chcesz się dowiedzieć na ten temat?
  2. Jak, twoim zdaniem, najlepiej nauczyć kogoś  tego tematu?
  3. Co z tego tematu jest dla ciebie ważne?
  4. Jak zastosujesz ten temat  w życiu?
  5. Co z tego tematu powinniśmy zapamiętać?
  6. Logo Szkoły Uczącej Się

Czerwona kostka to okazja do refleksji uczniów nad tym, czego się nauczyli, jest również ważnym i niezbędnym elementem procesu uczenia się. Podsumowanie lekcji  razem z uczniami wspomaga proces uczenia się uczniów i nadaje mu sens oraz pomaga uczyć się od siebie wzajemnie. Podsumowanie buduje odpowiedzialność ucznia za uczenie się oraz zwiększa jego satysfakcję z tego procesu.

 Użyteczne uwagi:

  • Warto, aby to uczeń rzucał kostką, a nie nauczyciel. Warto również, aby uczeń rzucał kostką na forum klasy, a nie np. na ławce.
  • Trzeba losować ucznia, który rzuca kostką, aby każdy miał okazję to kiedyś zrobić.
  • Nie zalecamy zmieniania wylosowanego pytania. Każde z zamieszczonych pytań może pobudzić uczniów do refleksji. W przypadku wylosowania loga SUSa uczeń może wybrać inne pytanie z proponowanych na kostce lub wymyślić swoje własne.
  • Można nakleić na kostkę inne pytania i używać jej w innych celach, nie tylko na początku lub na końcu lekcji.
  • Kostka może być używana również w trakcie lekcji, gdy nauczyciel uzna, że warto poznać, co już uczniowie wiedzą lub czy cele lekcji są realizowane.
  • Kostki mobilizują nauczyciela do dostosowania nauczania do wiedzy uczniów oraz do znalezienia czasu na podsumowanie przez uczniów tego, czego się oni nauczyli.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl