Wersje językowe

Producenci

METODNIK

Dla nauczycieli
4.9
PLN
METODNIK
in_stock
Dostępność:
średnia ilość
Cena: 4,90 zł
Cena netto: 3,98 zł
szt.
Ocena:
(Ilość ocen: 148)
Kod produktu:

40

Producent:
CIVITAS

Produkt dostępny tylko wysyłkowo

 Proponujemy Państwu użyteczne narzędzia nauczania zebrane w publikacji „Metodnik”.  Są to sposoby używane w ocenianiu kształtującym, stosowane w szkołach angielskich i warte propagowania.

 

Wprowadzenie nowych narzędzi powinno się wiązać z rozmową wychowawczą z uczniami. Warto od niej rozpocząć zmiany w warsztacie pracy, aby uczniowie zdawali sobie sprawę z przydatności nowych technik. Jedynie w tym przypadku będą one właściwie przez nich wykorzystywane – nie jako dodatkowy gadżet, zabawka lekcyjna, ale jako pomoc, która pozwala sprawnie nawiązać kontakt z nauczycielem, dać mu konkretne informacje różnego rodzaju: dotyczące stopnia przyswojenia materiału, zaangażowania w lekcję, trudności, które podczas każdych zajęć mogą się pojawić.

Zanim uczniowie zaczną stosować technikę, która jest dla nich nowa, muszą poznać cel jej wprowadzenia. Najlepiej zachęcić ich do samodzielnej refleksji – dlaczego nauczyciel proponuje taką formę działania, co dzięki temu zyskuje klasa i każdy z nich. Może się zdarzyć, że uczniowie wskażą nam inne możliwe zastosowania świateł czy patyczków. Dzięki rozmowie, w której mogą przedstawić swoje zdanie, czują się współodpowiedzialni za zmiany i chętniej w nich uczestniczą. Zastosowanie technik nie jest nowością proponowaną przez nauczyciela, ale wspólnie zaplanowanym celowym działaniem, które służy i nauczycielowi, i klasie.

 

1.       Światła – trzy kartki w kolorach: zielonym, żółtym i czerwonym

Uczniowie wystawiają odpowiedni kolor w celu poinformowania:

·         zielony – daję sobie świetnie radę, wszystko rozumiem

·         żółty – mam pewne wątpliwości

·         czerwony – nic nie rozumiem, proszę o pomoc

 

Po zastosowaniu tej techniki nauczyciel może poprosić „zielonych” o wytłumaczenie wątpliwości
w parach „żółtym”, natomiast „czerwonym” sam powinien  wytłumaczyć wszystko od początku.

Innym wariantem metody jest używanie tylko dwóch świateł: zielonego i czerwonego na wyrażenie zgody lub jej braku.

 

Światła powinny stać na ławce każdego ucznia i być w ciągłym użyciu.

Jeśli nie mamy gotowych świateł, można używać kciuków: do góry – zgadzam się, do dołu – nie zgadzam się.

 

2.       Karty: A, B, C i D

Nauczyciel zadaje uczniom pytanie z możliwością czterech różnych odpowiedzi. Uczniowie po zastanowieniu się (najlepiej w parach) decydują, którą odpowiedź wybierają.

Ważne jest, aby uczniowie umieli uzasadnić swój wybór.

Innym wariantem może być używanie mniejszej kafeterii, np. złożonej z dwóch lub trzech opcji.

 

3.       Białe tablice

Nauczyciel zadaje pytanie, a uczniowie piszą odpowiedź ścieralnym flamastrem na białej tablicy. Podnoszą swoją tablicę i nauczyciel ma obraz odpowiedzi całej klasy. Metoda zmusza każdego ucznia do udzielenia odpowiedzi.

Ważne jest, aby białe tablice stosować w sposób ciągły, nie tylko od czasu do czasu.

 

4.       Patyczki

Na początku lekcji uczniowie oddają nauczycielowi patyczki ze swoimi imionami. Nauczyciel po zadaniu pytania losuje patyczek z imieniem ucznia, który odpowiada.

Zapewnia to różnorodność wyboru osób i mobilizuje każdego ucznia do poszukiwania odpowiedzi.

Metoda ta wymaga wprowadzenia i przestrzegania zasady ustalania odpowiedzi w parach lub wydłużonego czasu oczekiwania na odpowiedź ucznia.

 

5.       Zakaz ponoszenia rąk

Jest to karta dla nauczyciela, który swoim metodnikiem przypomina uczniom o ustalonej zasadzie – niezgłaszania się do odpowiedzi przez podnoszenie ręki. Wprowadzenie tej zasady jest konieczne przy pracy z zastosowaniem metodnika. Dzięki niej oraz zastosowaniu patyczków wszyscy mobilizują się do poszukiwania odpowiedzi na pytanie nauczyciela. Karta pozwala bezgłośnie przypomnieć uczniom o wprowadzonej umowie.

Produkty powiązane

Pomysł na szkołę z klasą Pomysł na szkołę z klasą

Autorzy: G. Czetwertyńska, M. Krawczyk, K. Lewestam

Przewodnik po najciekawszych projektach akcji Szkoła z klasą, realizowanej przez ponad 5000 polskich szkół.

Seria: Biblioteka Akademii SUS

Cena: 10,50 zł 13,65 zł

Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?

Autor: Merill Harmin
Tłumaczenie: Agata Tomaszewska
lustracje: Piotr Rychel

Jak sprawić, by uczniowie zainteresowali się przedmiotem i zaangażowali w pracę na lekcji? Książka Merilla Harmina prezentuje proste techniki, które pomagają wprowadzić w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się.

Seria: Biblioteka Akademii SUS

Cena: 22,70 zł 30,80 zł

Jak oceniać aby uczyć ? Jak oceniać aby uczyć ?

Autorzy:  Paul Black, Christine Harrison, Clare Lee, Bethan Marshall, Dylan Wiliam
Tłumaczenie: Joanna Dutkiewicz
Ilustracje: Szarlota Pawel

"Jak oceniać, aby uczyć?" to polskie wydanie publikacji Paula Blacka (i in.) dotyczącej oceniania kształtującego, ilustrowane przykładami z polskich szkół. Książka pokazuje, jak nauczyciel może stać się prawdziwym przewodnikiem w procesie uczenia się.

Seria: Biblioteka Akademii SUS

 

Cena: 23,90 zł 32,60 zł

Opinie o produkcie (0)

Artykuły

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Zaloguj się

Cenniki do pobrania

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Statystyki

Produktów:
32
Kategorii:
8
Nowości:
2
Promocje:
20

Waluty

Sklep internetowy Shoper.pl